Sabtu, 27 Julai 2013

Vapor balm untuk anak

Assalamualaikum..
Hari ni nak share pasal 21st century children's vapor balm.oh!panjang nye..
Balm ni bagus sangat taw.mesra baby..bau dia wangi taw.bau strawberry gitu.kalu buh kat idun anak xpedih pun kat mata.
Anak resah sbb seseme batuk sejuk.sapu kat dada betis idun,anak nmpak lege je lps sapu.mmg best.
Cian kat baby kat budak budak kecik tu kalu kita kut dan je sapu balm kat dia.pedih mata mata..hehe..vapor balm ni buleh didapati kat farmasi.senang je nak carik.harga xingat.hehe...agak2 dlm rm15 ke bwh lah..yg pasti xlebih dr rm15.cuba lah yer.
Ni info produk vapor balm.
21st Century CHILDREN’S VAPOR BALM adalah ointmen berasaskan strawberi, yang melegakan hidung tersumbat , batuk, dan sakit otot berpunca dari demam selsema.
Rumusannya mengandungi Menthol dan Eucalyptus untuk menghasilkan kesan penyejukan kepada kanak-kanak. 21st Century Vapor Balm adalah bebas camphor, iaitu sejenis bahan kimia yang toksik yang terdapat dalam kebanyakan balm di pasaran.
WHO juga telah memberi amaran tentang bahaya camphor. Ini berdasarkan fakta mengenai kajian yang dijalankan ke atas kanak-kanak berumur kurang daripada 2 tahun yang terdedah kepada camphor mengalami iritasi kulit, ekzema, mengantuk, loya, konvulsi dan kegagalan pernafasan. Ini kerana kanak-kanak pada peringkat umur ini tidak mempunyai enzim pemetabolisma camphor, dan pengumpulan bahan ini di dalam darah akan menyebabkan kematian apalagi sekiranya tertelan.
Ni ada attch pic vapor balm.tp xley chantek2 lah.sbb blogging gune android jew...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan